سرپرست گمرکات هرمزگان خبر داد:

صادرات کالاهای غیرنفتی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار در گمرکات استان



سرپرست گمرکات هرمزگان گفت: میزان درآمد گمرکات استان در سال گذشته بالغ بر 950 هزار و 952 میلیارد ریال بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال1401 ،49 درصد رشد نشان می دهد.

 

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا آگاهی با بیان اینکه در این بازه زمانی  سهم صادرات غیر نفتی در گمرکات استان 43 میلیون و 548 هزار تن به ارزش 12 میلیارد  و 61 میلیون دلاربوده است افزود:این درآمد  نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، 35 درصد به لحاظ وزنی و 5 درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است.

وی کشورهای عمده صادرات از گمرکات استان را  چین ، امارات متحده عربی، عمان، هند، اندونزی ذکر کرد  و اقلام عمده صادراتی را  به ترتیب مشتقات نفتی،  چدن.آهن و فولاد،سنگ فلز، جوش و خاکستر و مواد پلاستیکی و اشیا پلاستیکی ساخته شده نامید. آگاهی با اشاره به میزان واردات گمرکات هرمزگان گفت: در سال گذشته،  8 میلیون و 989هزار تن به ارزش 21 میلیارد و 730 میلیون دلار کالا وارد گمرکات استان شده است. وی عمده واردات گمرکات استان از کشورهای چین ، امارات متحده عربی ، هند ، آلمان ، ترکیه می  وعمده کالاهای وارداتی را دیگ بخار - ماشین آلات خط تولید،ماشین آلات راهسازی  و قطعات منفصله آن  ماشین آلات  و دستگاههای برقی ،چدن ، آهن و فولاد ومحصولات پلاستیکی ساخته شده عنوان کرد.

سرپرست  گمرکات هرمزگان بیشترین میزان ترانزیت خارجی در سال 1402 از مبدا گمرک منطقه ویژه شهید رجایی به میزان 5 میلیون و 170 هزار  تن دانست  که 9/36 درصد نسبت به ماقبل رشد داشته است .

وی در ادامه به کسب رتبه نخست مبادلات تجاری توسط گمرکات استان در سال گذشته اشاره ای داشت.

 

ورود 300 هزار خودرو به قشم

سرپرست گمرکات هرمزگان گریزی به آمار اداره کل گمرک قشم در ایام تعطیلات نوروزی از 25 اسفند سال 1402 تا 15 فروردین 1403داشت  و در این رابطه گفت:  آمار ورودی خودرو در این مدت   298 هزار و 812 دستگاه  و تعداد مسافر ورودی و خروجی به جزیره قشم یک میلیون و 525 هزار و 937 نفر بوده است که نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها